Indfri jeres digitale potentiale

Identificér kritiske arbejdsprocesser 


Kritiske forretningsprocesser

...FØR I kontakter en IT-leverandør


I skal have gennemarbejdet HVOR/HVILKE processer, det er iorden at udføre på individuel vis, og hvornår det er kritisk for forretningen, at processen udføres ensartet. Master Data håndtering er vigtig at afdække på tværs af forretning.


Efter afdækning af jeres kritiske forretningsprocesser, så kan I vurdere om processen kan optimeres med en ny digital platform, eller om der skal noget helt andet til.


I får et overblik, så I kan:


  • prioritere optimering af processer med størst værdi for forretningen
  • opsætte KPI’er (målepunkter) for processer, så gevinster indfries
  • se hvilke processer en evt. optimering vil påvirke

IT-understøttelsen skal lette arbejdsgangen


Ved klassisk implementering af IT-understøttelse, hvor udgangspunktet er teknik, så skal ALT, set fra en teknik-vinkel, gennem system (kræver ensartet håndtering).


Hvorfor er det en udfordring? Fordi vi mennesker holder af "handlefrihed".


Gevinsten indfries først, når ensrettede arbejdsprocesser gør dagligdagen lettere for de mennesker, som skal anvende dem i praksis.


Adfærdsændringen udebliver, hvis ALT skal gøres på en bestemt måde, uden det giver mening for helheden. Så føles ensretningen som en spændetrøje for det daglige arbejde ... i stedet for en hjælp, der letter arbejdet.

Identificér hvor gevinst opnås ved ensretning


Kortlæg kritiske processer

Hvorfor er kritiske procesovergange vigtige at kortlægge?


Overgangsfaser mellem processer er udsatte for misforståelser og tab af information.


Fejl i overgangsfaser er typisk kostbare for forretningen, så her kan ensretning og digital understøttelse give de største gevinster. Det kræver kortlægning og dokumentation af overgange mellem kritiske processer.


Dermed får I et værktøj, hvor I simpelt og hurtigt kan få overblik over, hvor I skal lægge fokus.

Kortlæg digitalisering af kritiske procesovergange

Digital mapning af kritiske processer

Hvad er manuelle og hvad er digitale processer?


Manuelle processer er f.eks. excel, googlesheet og fysiske papirer, mens automatiserede udvekslinger mellem parter er digitale processer.

Indfri jeres digitale potentiale

Kontakt Sanne